تراوین و فرمولهای آن

قصد از ایجاد وبلاگ جذب بازیکنان است . امیدوارم به وسیله این وبلاگ به دانش تراوینیتون اضافه بشه .

تراوین و فرمولهای آن

قصد از ایجاد وبلاگ جذب بازیکنان است . امیدوارم به وسیله این وبلاگ به دانش تراوینیتون اضافه بشه .

بهترین مدافع و بهترین مهاجم هر نژاد

مقایسه نیروهای سه نژاد

این مقاله درجهت شناساندن نیروهای هرنژاد و مقایسه قدرت حمله و دفاعی آنها است (تحلیل بهترین مدافع و مهاجم با توجه به آیتم های گندم مصرفی _سرعت حرکت_ زمان ساخت)

نژاد توتن درحالت عادی

هزینه های تربیت و ویژگیها

Attack value Defense value against infantry. Defense value against cavalry Lumber Clay Iron Crop Crop usage سرعت
Clubswinger گرزدار 40 20 5 95 75 40 40 1 7
Spearman نیزه دار 10 35 60 145 70 85 40 1 7
Axeman تبرزن 60 30 30 130 120 170 70 1 6
Scout جاسوس 0 10 5 160 100 50 50 1 9
Paladin دلاور 55 100 40 370 270 290 75 2 10
Teutonic Knight شوالیه توتن 150 50 75 450 515 480 80 3 9
Ram دژکوب 65 30 80 1000 300 350 70 3 4
Catapult منجنیق 50 60 10 900 1200 600 60 6 3
Chief رئیس 40 60 40 35500 26600 25000 27200 4 4
Settler مهاجر 10 80 80 7200 5500 5800 6500 1
نژاد توتن درسطح 20 اسلحه سازی و زره سازی
نام                 قدرت حمله         قدرت دفاع در مقابل پیاده      قدرت دفاع درمقابل سواره                          
گرزدار                  52.4                         29.4                                   12.2
نیزه دار                17.9                         46.7                                  75.4
تبرزن                   75.4                         40.9                                  40.9
جاسوس               6.4                          17.9                                  12.2
دلاور                    76.1                        127.8                                 58.8
شوالیه توتن          191.7                       76.7                                 105.5
دژکوب                   94                          53.7                                 111.2

منجنیق                 96                         107.5                                 50



نژاد گول درحالت عادی

هزینه های آموزش و ویژگیها

ارزش حمله ارزش تدافعی در برابر پیاده نظام ارزش تدافعی در برابر سواره نظام Lumber Clay Iron Crop Crop usage سرعت
Phalanx سرباز پیاده 15 40 50 100 130 55 30 1 7
Swordsman شمشیرزن 65 35 20 140 150 185 60 1 6
Pathfinder ردیاب 0 20 10 170 150 20 40 2 17
Theutates Thunder رعد 90 25 40 350 450 230 60 2 19
Druidrider کاهن سواره 45 115 55 360 330 280 120 2 16
Haeduan شوالیه گول 140 50 165 500 620 675 170 3 13
Ram دژکوب 50 30 105 950 555 330 75 3 4
Trebuchet منجنیق 70 45 10 960 1450 630 90 6 3
Chieftain رئیس قبیله 40 50 50 30750 45400 31000 37500 4 5
Settler مهاجر 0 80 80 5500 7000 5300 4900 1

نژاد گول درسطح 20 اسلحه سازی وزره سازی
نام                 قدرت حمله         قدرت دفاع در مقابل پیاده      قدرت دفاع درمقابل سواره                          
سرباز پیاده           23.7                          52.4                             63.9
شمشیرزن          81.1                          46.7                             29.4
ردیاب                  12.8                         35.8                             24.3
رعد                   116.3                         41.6                            58.8
کاهن سواره         64.6                          145                             76.7
شوالیه گل          180.2                         76.7                             209
دژکوب                 76.7                         53.7                             140
منجنیق                119                         90.2                               50

 

نژاد رومن درحالت عادی

هزینه های تربیت و ویژگیها

قدرت حمله ارزش تدافعی در برابر پیاده نظام ارزش دفاعی در مقابل سواره نظام Lumber Clay Iron Crop Crop usage سرعت
Legionnaire سرباز لژیون 40 35 50 120 100 150 30 1 6
Praetorian محافظ 30 65 35 100 130 160 70 1 5
Imperian شمشیرزن 70 40 25 150 160 210 80 1 7
Equites Legati خبرچین 0 20 10 140 160 20 40 2 16
Equites Imperatoris شوالیه 120 65 50 550 440 320 100 3 14
Equites Caesaris شوالیه سزار 180 80 105 550 640 800 180 4 10
Battering Ram دژکوب 60 30 75 900 360 500 70 3 4
Fire Catapult منجنیق آتشین 75 60 10 950 1350 600 90 6 3
Senator سناتور 50 40 30 30750 27200 45000 37500 5 4
Settler مهاجر 0 80 80 5800 5300 7200 5500 1 5

نژاد رومن درسطح 20 اسلحه سازی و زره سازینام                 قدرت حمله         قدرت دفاع در مقابل پیاده      قدرت دفاع درمقابل سواره                          
سرباز لژیون            52.4                         46.7                             63.9
محافظ                  40.9                         81.1                             46.7            
شمشیرزن            86.9                          52.4                             35.2
خبرچین                12.8                         35.8                             24.3
شوالیه                157.2                          94                              76.7
شوالیه سزار         232.6                       117.6                            146.4
دژکوب                  88.2                        53.7                             105.5
منجنیق آتشین      124.7                       107.5                             50


مهاجم ها

درمورد زمان ساخت هر نیرو چه در سرور عادی و اسپید در تحلیل نهایی قدرت یک اکانت تاثیر آنچنانی ندارد؛ پس بیشتر توجه ما درمقایسه نیروها به گندم مصرفی وسرعت هر نیرو معطوف خواهد بود.
درابتدای بازی بخاطر نوع طراحی هر نژاد فقط گرزدار، سرباز پیاده و سرباز لژیون دردسترس بازیکن ها هستند و عملن باساخت نیروها درابتدای بازی نژاد توتن بیشترین هجوم ،نژاد گل ها بیشترین دفاع و نژاد رومن مابین این ها و متمایل به دفاع هستند ولی رفته رفته با گذشتن ازهفته های اول بازی تمام بازیکن های حرفه ای قادر به ساخت تمام نیروها هستند وبر حسب سبک ون ژادی که دارند درساخت نیروها هم انتخاب خود را انجام خواهند داد.


درابتدا بین 6 نیروی پیاده 3 نژاد بحث خواهیم کرد:
هر 6 نیرو پیاده دارای گندم مصرفی 1 هستند
- نژاد گول وضعیتش کاملن مشخص است چون سرباز پیاده بیشترین کارایی رو در دفاع بخصوص درابتدای بازی و شمشیرزن گل تنها پیاده هجومی این نژاد است.

- نژاد رومن سرباز لژیون یک همه کار درا بتدای کار وا نعطاف پذیری خوبی درهجوم و دفاع دارد اما شمشیرزن رومن قویترین نیروی درحالت هجومی و درسطح 20 اسلحه سازی است.


- نژاد توتن گرزدار و تبرزن هر دو هجومی هستند اما در ابتدای بازی بخاطر سهل الوصول بودن گرزدارا زلحاظ فنی یک امتیاز عالی برای رشد سریع توتن است.
و اما مقایسه
معمولن مقایسه برای نشان دادن وضعیت هرنیرو در مقابل نیروی دیگر و نشان دادن ویژگی های هجومی و دفاعی هرنژاد است و ما طبق مقدمه ذکر شده بین 3 نیرو تبرزن توتن، شمشیرزن گل و شمشیرزن رومن بحث می کنیم
تبرزن: مصرف منابع برای ساختش 490 و قدرت هجومی درسطح 20 - اسلحه سازی 75.4
شمشیرزن گل: مصرف منابع برای ساختش 535 و قدرت هجومی درسطح 20 - اسلحه سازی 81.1
شمشیرزن رومن: مصرف منابع برای ساخت 600 و قدرت هجومی درسطح 20 - اسلحه سازی 86.9
واز آنجایی که هر 3 یک گندم مصرف می کنند پس روی کاغذ قدرت شمشیرزن رومی در پیاده ها از همه بیشتر است.
ولی یک نکته را نباید فراموش کرد یعنی درحالت برابر منابع برای ساخت نیرو در هر سه نژاد باز قدرت تبرزن بیشتر است؛ آن هم بخاطر منابع کمی که در ساخت آن بکار می رود
فرض کنیم 3نژاد دارای 6000 ازجمع هر 4 منبع دراختیار دارند: ما می خواهیم بدانیم با این مقدار منبع هر نژاد چند نیرو پیاده می تواند بسازد.

6000 تقسیم بر 490= بصورت گردشده 12 تبرزن
6000 تقسیم بر 535= بصورت گردشده 11 شمشیرزن گل
6000 تقسیم بر 600= 10 شمشیرزن رومن

حالا اگر نیروی بدست آمده را در قدرت هجومی هرکدام ضرب کنیم متوجه می شویم که نژاد توتن دراین حالت{ یعنی وقتی هر 3 نژاد از لحاظ داشتن منابع برای ساخت سرباز برابر باشند} تعداد و قدرت بیشتری دارد.

12 تبرزن ضربدر 75.4= 904.8 قدرت هجومی 12 تبرزن
11شمشیرزن گل ضربدر 81.1=892.1 قدرت هجومی 11 شمشیرزن
10 شمشیرزن روم ضربدر 86.9= 890 قدرت هجومیی 10 شمشیرزن رومن

نظرتان را به اختلاف مصرف گندم نژاد توتن با سایر نژادها نیز جلب میکنم. چار که با نیروی هجومی برابر به دلیل بیشتر بودن تعداد سربازان توتن ها مصرف بیشتری از گندم دارند!
یک مقایسه دیگر در خود نژاد توتن (مقایسه گرزدار با تبرزن)
مقدارمنبع مصرفی برای ساخت یک گرزدار 250 و قدرت هجومی در سطح 20 اسلحه سازی 52.4
مقدارمنبع مصرفی برای ساخت یک تبرزن 490 و قدرت هجومی در سطح 20 اسلحه سازی 75.4
خوب! اگر دو نفر که هر دو نژاد توتن را انتخاب کرده اند، دارای یک اندازه منبع برای ساخت نیرو دباشند و یک کدام بخواهد گرزدار بسازد و دیگری تبرزن چه پیش خواهد آمد؟
بازهمون 6000 تا منبع رو درنظر می گیریم:

6000تقسیم بر 250=24 گرزدار
6000تقسیم بر 490=بصورت گرد شده 12 تبرزن

24 ضربدر 52.4=  1257.6قدرت هجومی 24 گرزدار
12 ضربدر 75.4=904.8 قدرت هجومی 12 تبرزن

و البته زمان ساخت در سرور اسپید گرزدار 32 ثانیه و تبرزن 54 ثانیه هست آنهم در سطح 20 ساختمان سربازخانه.
فرض کنیم سربازخانه اگرسطح 5 باشد تقریبا زمان ساخت گرزدار نصف تبرزن خواهد بود.
پس یعنی اگر ما 6000 تا منبع داشته باشیم و بخواهیم گرزدار بسازیم 24 تا و اگربخواهیم تبرزن بسازیم 12 تا و تقریبا چون زمان ساخت گرزدار نصف تبرزنه زمان ساخت هر دونوع نیرو به یک اندازه طول میکشد. وباز هم باید بگم که فقط مسئله گندم مصرفی حائز اهمیت است.
پس بازیکن ها حالا که مقایسه های بالا رو مطالعه کردند، می توانند سته به روش بازی اگرنژاد توتن رو انتخاب کردن گرزدار بسازند و یا تبرزن

مقایسه ی سواره ها بازی
درحالت هجومی
هر  3نژاد دارای این سواره ها برای حمله هستند شوالیه توتن - رعد - شوالیه گول - شوالیه رومن- شوالیه سزار رومن - البته بعضی هابرای غارت کردن بخصوص در ابتدای بازی از دلاور و کاهن سواره هم استفاده میکنند که معقول بنظر می آید.

مقایسه شوالیه توتن با شوالیه سزار
گندم مصرفی شوالیه توتن 3 و گندم مصرفی شوالیه سزار درحالت عادی 4 وب عداز رسیدن آبشخور اسبان به سطح 20 به 3 تقلیل خواهد یافت.
منبع کل مصرفی برای ساخت یک شولیه توتن 1525 و قدرت هجومی درسطح 20 اسلحه سازی 191.7
منبع کل مصرفی برای ساخت یک شوالیه سزار 2170 وقدرت هجومی درسطح 20 اسلحه سازی 232.6
باز همان روش استفاده می کنیم با 12000 منبع از جمع 4 منبع

12000 تقسیم بر 1525=بصورت گردشده 8 شوالیه توتن
12000 تقسیم بر2170=بصورت گردشده 6 شوالیه سزار

6 ضربدر 232.6 =1395.6قدرت هجومی 6 سزار
8 ضربدر191.7=1533.6قدرت هجومی 8 شوالیه توتن

6 سزارضربدر 4 گندم مصرفی= 24 گندم مصرفی
8 شوالیه توتن ضربدر 3 گندم مصرفی= 24 گندم مصرفی
پس مشخص شد که بازهم طبق همون چیزی که قبلن هم به آن اشاره کرده ام {طراحی این بازی از سوی شرکت المانی} قدرت شوالیه توتن از سزار رومن بیشتره است حتی در اواسط بازی نسبت به رومنی که سطح آبشخوری اسبان روابه 20 رسانده. باز هم توتن به دلیل غارت زیاد و ساخت نیروی بیشتر قدرت بیشتری دارا خواهد بود.
{این مقایسه رو هم میتونید برا شوالیه گل هم انجام بدین}

مقایسه شوالیه گل و رعد
گندم مصرفی رعد2 و گندم مصرفی شوالیه گل 3
منبع کل برای ساخت یک رعد 1090 و قدرت هجومی درسطح 20 اسلحه سازی 116.3
منبع کل برای ساخت یک شوالیه گل 1965 و قدرت هجومی درسطح 20 اسلحه سازی 180.2
حالا اگر یک نفراز جمع 4 منبع 12000تا منبع داشته باشد و بخواهد با رعد یا شوالیه گل بسازد چی پیش خواهد آمد؟
12000 تقسیم بر 1090=11 رعد بصورت گرد شده
12000 تقسیم بر 1965=6 شوالیه گل بصورت گرد شده
11 رعدضربدر 116.7=1283.7 قدرت هجومی 11 رعد
6 شوالیه گل ضربدر 180.2  = 1081.2 قدرت هجومی 6 شوالیه گل
11 رعد ضربدر 2 گندم مصرفی= 22 گندم مصرفی
6 شوالیه گل ضربدر 3 گندم مصرفی=18 گندم مصرفی
از آجایی که رعد سریعترین نیرو در کل بازی است با صرفه نظر کردن از اختلاف گندم مصرفی، ساخت رعد هم برای غارت و هم برای حمله مقرون به صرفه تر است.

مقایسه بهترین مدافع های بازی
همه قبول دارن که نیزه دار در مقابل سواره نظام و محافظ در مقابل پیاده نظام مدافعین عالی هستند
سوال: چرا از کاهن سواره اسم نیاورده ام؟ زیرا قدرت دفاع کاهن سواره در مقابل پیاده نظام 145 است ولی قدرت محافظ 81.1

مقدارمنبع کل برای ساخت یک محافظ 460 و قدرت دفاع درمقابل پیاده 81.1 وقتی سطح زره  20 باشد
مقدارمنبع کل برای ساخت یک کاهن 1090 و قدرت دفاع درمقابل پیاده 145 وقتی سطح زره اش 20 باشد
کاهن سواره 2 گندم مصرف میکند در صورتی که محافظ یک گندم و هزینه ساخت محافظ نصف کاهن است، پس نتیجه میگیریم 2 عدد محافظ برابر با یک عدد کاهن:
2 عدد محافظ با قدرت دفاع درمقابل پیاده 81.1=162.2
1 عدد کاهن سواره با قدرت دفاعی د رمقابل پیاده 145 =145
پس روشن است که یا چشم پوشی از سرعت این دو نیرو، قدرت دفاعی محافظ درم قابل پیاده بیشتره  است.

نیزه دار
منبع لازم برای ساخت یک نیزه دار 340 و قدرت دفاع در مقابل سواره نظام 75.4 وقتی زره سطح 20 باشد
منبع لازم برای ساخت کاهن 1090 وق درت دفاع درمقابل سواره نظام 76.1 وقتی زره سطح 20 باشد
بازهم باید دو نیزه دار روبا یک کاهن مقایسه کنید و اینگونه است که می بینیم قدرت نیزه دار به دلیل میزان مصرف گندم بیشتر است.

سرباز پیاده گل
مقدار منبع برای ساخت یک سرباز پیاده 315 و قدرت دفاعی درمقابل پیاده 52.4 ودر مقابل سواره 63.9 وقتی زره سطح 20 داشته باشد

با فرض موجود بودن 6000 منبع:
6000 تقسیم بر 315=بصورت گردشده 19 سرباز پیاده
6000 تقسیم بر 1090=بصورت گرد شده 9 کاهن سواره
مابقی محسابه با شما تا ببینید که قدرت تدافعی 19 سرباز بیشتره است یا 6 کاهن
درمورد زمان ساخت اما درسطح 20 سربازخانه و اصطبل تقریبا زمان ساخت6 کاهن با 18 سرباز برابر است. گندم مصرف 19 سرباز 19 گندم و 6 کاهن هم 12 گندم است، با این وجود تصمیم گیری به عهده شماست.
ظاهرا بهترین حالت دفاعی ترکیبی از نیزه دار و محافظ هست و می توانید با یک هم اتحادی نزدیک به خود و یا یک همسایه در قبال دادن نیروی مدافع مکمل آن را در دهکده ی خودتان داشته باشید.

اگر تازه کار هستید و یا هنوز حرفه ای تر به بازی نگاه نکرده اید، خودتان می توانید با انتخاب نیرو مناسب به این بازی زیبا بپردازین، امیدوارم مطالب بالا در نگرش شما به نیروها تغییر مفیدی ایجاد کرده باشد ...
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد